Обувките Nike Air Huarache се появяват през 1991 година и са създадени за бягане, но заради интересния дизайн моделът се отделя от корените си. И тръгва по градските улици, превръщайки се в любимец на колекционери и любители на комфорта в ежедневните обувки.
С 30-годишния си юбилей през миналата година Nike Air Huarache правят голямо завръщане.Можеш да намериш модела от новата колекция на Nike в магазини DISTRICT и онлайн на districtshoes.bg. А това е чудесен повод да се върнем назад във времето и да си припомним любопитните факти около тези безспорно оригинални обувки.
От известния дизайнер на Nike Тинкър Хетфийлд
Вдъхновен от водните ски, дизайнерът Тинкър Хетфийлд създава концепцията на Air Huarache, като включва в тях усещането и визията на обгръщащия крака неопрен. Да, години по-рано Хетфийлд вече е записал името си в историята на Nike, като е извадил на показ Air камерата, слагайки началото на Air Max. В желанието си да създаде обувки за бягане, „сведени до най-необходимото“, той си представя лек, минималистичен силует, който да позволи изява на техниката на бягане, а да залага на логото на бранда.
„Обух ските с неопренови ботуши. Когато излязох от водата, си представих как това ще е страхотно за обувки“, разказва Хетфийлд. На следващата сутрин направил скица.
Без известното лого
След излизането си на пазара през 1991 г. Air Huarache се посрещат със смесени чувства заради различния дизайн, който естетически не прилича на никои от обувките на Nike до този момент. Моделът носи името на традиционен мексикански сандал и е лишен от прочутото лого. Хората или го харесват, или не, но неговото представяне и комфорта не могат да бъдат отречени.
„Прегърнахте ли краката си днес?“
Неопреновата горна част на обувките плътно „обгръща“ стъпалата, което пък провокира закачливия слоган на първите реклами „Прегърнахте ли краката си днес?“. Освен това Хетфийлд включва и елемент в задната част на обувките за допълнителна поддръжка.
Първите 5000 чифта Air Huarache са подарени на бегачи в маратонска дистанция и техните отзиви са положителни, особено по отношение на удобното прилягане. „Има свобода на движение, и в същото време се чувствате защитени“, казва Хетфийлд, визирайки популярността на обувката сред бегачите.
Air Huarache набира популярност на тв екрана…
Не след дълго Air Huarache набира популярност в телевизията, а от там и в културата. До голяма степен известността на обувките се дължи да две телевизионни звезди по онова време - Джери Зайнфелд и Уил Смит. Двамата се появяват с обувките в едни от най-гледаните предавания – Зайнфелд и Принцът от Бел Еър, затвърждавайки репутацията на Air Huarache.
Междувременно лекоатлетът легенда Майкъл Джонсън участва в най-известните рекламни кампании на Nike за всички времена за обувките.
… и на баскетболното игрище
Но Nike не спира дотук, а интерпретация на Air Huarache отива и на баскетболното игрище. През 1992 г. е пуснат Air Flight Huarache, който бързо се превръща в предпочитан за прочутия мичигански колежански отбор Fab Five, в който играят бъдещи звезди на НБА като Крис Уебър и Джейлен Роуз.
Те са тук
Следват десетки варианти на Air Huarache през 90-те и минава почти десетилетие, преди оригиналът да се завърне. И отново е в селекцията на Nike три десетилетия след дебюта си, което е доказателство за дълголетието на Air Huarache.
Открий обувките от новата пролeтно-лятна колекция на бранда в интересни цветови комбинации в магазини DISTRICT и онлайн на districtshoes.bg.